دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی تربیت مدرس طراحان سوال، ممیزان و آزمونگران جهت رشته علوم اجتماعی در 44 اسلاید و با فرمت pptx
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 761 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | علوم اجتماعی |
هدف های حوزه شناختی به جریان هائی که با فعالیت های ذهنی و فکری آدمی سرو کار دارند مربوط می شوند و درشش سطح طبقه بندی شده اند: دانش ،2-فهمیدن ،3-کاربستن(اجرا کردن و استفاده از یک روش در یک موقعیت خاص) ،4-تحلیل ، 5- ترکیب ، 6- ارزشیابی این شش سطح به طور سلسله مراتبی از عینی وساده به انتزاعی وپیچیده مرتب شده اند.آزمون های مورد نیاز جهت سنجش هدف های حوزه شناختی غالبا به صورت کتبی تهیه واجرا می شوند.این آزمون ها از آزمون شونده می خواهند تا به انجام نوعی رفتار اقدام کند نه اینکه صرفاً سوالهــایی را جواب دهد . آزمونهای عملکردی با فرآیند یا شیوة اجراء ، فرآورده ، و یا ترکیبی از این دو سر و کار دارند. ماهیت عملکرد مورد سنجش مشخص می سازد که تاکید بر چه قسمتی باید باشد .
فهرست مطالب:
مشخصه های بارز دستورالعمل نحوه تفکیک ارزشیابی از حوزه آموزش
طبقه بندی هدف های آموزشی
حوزه روانی-حرکتی(مهارتی)
عناصر اصلی مهارت
جدول روشهای سنجش مهارت
ابزارهای ارزشیابی دانش فنی
آزمون های عینی
آزمونهای عملکردی
ابزار ارزشیابی توانائی عملی
ویژگیهای آزمونهای عملکردی
چهار نوع مهم آزمونهای عملکردی
آزمونهای کتبی عملکردی
مشخص کردن بازده عملکرد مورد نظر
ابزار ارزشیابی اخلاق کاری
توصیه هائی برای آزمونگران عملی
عناصر اصلی مهارت
قبل از آزمون
درحین اجرای آزمون
پس از آزمون
آزمون صحیح
به هنگام آزمون به چه مواردی باید توجه نمائید؟
نحوه ارزشیابی
مشخصه های ارزشیابی
خطا در قضاوت
نظام ارزشیابی مهارت کارآموزان و نیروی کار
ارزشیابی تکوینی