دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک پیشرفته و نقاط مرجع استراتژیک برای مدل های یکپارچه جهت رشته حسابداری در قالب 126 اسلاید و با فرمت pptx
تعداد صفحات | 126 |
حجم | 1154 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | حسابداری |
از جدیدترین تئوریهای مدیریت استراتژیک میباشد که توسط فیگن باوم و همکارانش در سال 1996 ارائه شد. تئوری نقاط مرجع استراتژیک بیان می کند که با شناسایی نقاط مرجع استراتژیک سازمان که تأثیر عمدهای بر فعالیتها و عملکرد سازمان دارند، میتوان تصمیمات استراتژیک سازمانی را اتخاذ نمود. (بامبرگر و فیگن باوم ، 1996) نقاط مرجع استراتژیک به عنوان هدف ها و نقاط ارجاع هستند که مدیران از آنها در ارزیابی گزینهها، اتخاذ تصمیمات استراتژیک و در مخابره کردن اولویت های سازمانی به افراد کلیدی سیستم ها استفاده می کنند (بامبرگر و فیگن باوم ، 1996). صاحب نظران «نظریه نقاط مرجع استراتژیک» معتقدند که یکی از مسائل کلاسیک در حوزه مدیریت استراتژیک این بوده است که چگونه بین نیازهای خارجی (محیطی) و منابع داخلی (سازمانی) هماهنگی ایجاد و حفظ شود.
فهرست مطالب
تئوری نقاط مرجع استراتژیک (Strategic Refrence Point)
نقاط مرجع
ویژگی های نقاط مرجع استراتژیک
نقاط مرجع استراتژیک در مدل های مدیریت ومدیریت استراتژیک و...
سازمان به عنوان یک پدیده اجتماعی
سازگاری مدل ترکیبی با مبانی منطقی تئوریهای مدیریت (دکتر اعرابی )
الگوی جامع اثربخش (کویین و رورباخ) هدف - وسیله - ساختار
مراحل چرخه حیات و اندازه سازمان (کویین و کامرن) مرحله - اندازه
رویکرد طراحی استراتژیک (مینتزبرگ)
گونههای استراتژیک تجاری (دیوید)
ارزیابی موقعیت واقدام استراتژیک SPACE (رماسون ودیکل)
ساخت یک ماتریس SWOT (هانگر)
گروه مشاوران BCG
مدیریت توسعه (احمد وند)
الگوی عمومی مدیریت و برنامه ریزی (احمد وند)
درجه انسجام (احمد وند)
پیوستگی سازمانی (احمد وند)
الگوی کنترلی (احمد وند)
فرهنگ رفتاری (احمد وند)
اهداف فردی سازمان (احمد وند)
و...